HET VERHAAL ACHTER DE FOTO (DEEL 1)

Probeersel.



Op donderdag 9 mei 2019 is er een instore-optreden bij de Media Markt in Apeldoorn. In het voorprogramma zingt de Enschedese volkszanger Maico een paar nummers. Omdat een optreden fotograferen best lastig is (zangers zijn nogal bewegelijk op een podium, houden vaak een microfoon voor hun gezicht en staan het grootste deel van de tijd met hun mond opengesperd) vind ik het leuk om af een toe zo'n optreden te fotograferen, gewoon om mezelf een beetje te ontwikkelen.

Ik ken Maico dan nog niet, maar zijn optreden sprankelt én Maico is fotogeniek: hij lacht veel en hard, heeft een prachtige kop met donkere krullen en straalt een en al vrolijkheid uit. Ik edit twee foto's uit de shoot en plaats ze op Facebook.



Ruim een maand later krijg ik op WhatsApp het volgende bericht:


Toeval? Geen idee, maar dit is té leuk om te laten gaan. Ik stuur het volgende bericht terug:



Handtekeningenkaart.





Deze foto is uitgekozen.


Dit is de uiteindelijke cover.


Tijdens de shoot maakten we ook nog een selfie.


Andere foto's uit de shoot die overwogen zijn voor de cover (niet bewerkt).




Vrij werk dat verder ongepubliceerd bleef.